Trónok harca múzeumban jártam



A trónok harca utolsó évada hatalmas felháborodást váltott ki a nézőközönség részéről. Bevallom őszintén, hogy finoman szólva sem vagyok érte oda én sem, hogy mi az, ami nem tetszett benne pedig később, egy, a sorozattal kapcsolatos cikkben talán kifejtésre kerül. Egyelőre fejtsük ki, hogy mire számíthatunk azzal kapcsolatban.


Minden kétséget kizáróan megvan a hely varázsa. Ahogy Split óvárosát járja az ember, a Bosanska 9 megközelítésekor a hallójárataiba férkőzik a sorozat libabőrkeltő intró zenéje. Az egész személyzet a világhoz hű viseletekbe van öltözve és ismerik a világ minden szegletét. A szolgáltatásuk azonban nem teljesen az, amit sok helyen ajánlanak.



 A díszletek másolatok, ezt több tárgyon is meglátszik, bár születtek hiteles kópiák is. Ez az érzet végig kísér minket a három termes múzeum minden szegletén, annak ellenére, hogy a hangulatot nagyon jól sikerült eltalálni. Az idegenvezetőnk nagyon udvarias volt, megmutatta és mesélt a közeli forgatási helyszínekről, látnivalókról. Kitárgyaltuk vele az utolsó évad minden szegletét aztán elindultunk felfedezni a termeket.

Láthatunk itt várakról készült maketteket, kardokat, karakter szobrokat, Braavos híres arccsarnokának elektronikus változatát és megismerhetjük a könyv és sorozatbeli különbségeket, információkat szívhatunk magába a világról. Mindezt száz kunáért tehetjük meg, amely nem tartalmazza a szemben lévő üzletben található Vastrónra ülést, azért külön vásárolnunk kell valamit, ami szerintem egy kicsit frusztráló, hiszen a múzeum maximum negyvenöt perces szórakozást biztosít és ezért az árért többet várna az ember.

Összességében jól éreztem magam, még nem hallottam volna arról, hogy bárhol lenne hasonló látványosság a forgatási helyszínek közelében, bár az árát nem érte meg, az élmény és a sorozat iránti rajongásom miatt valamiért mégsem bántam meg, hogy befizettem.

Megjegyzések